måndag 30 juni 2008

77 Gran Canaria städer på karta

Äntligen är jag klar med att hitta kartkoordinater till de städer på Gran Canaria som inte automatiskt fick koordinater från geocoding query-scriptet. Många av städerna fick jag reda på via restaurangerna som jag håller på med. Det finns totalt 77 städer på sajten nu varav 76 är har en karta. Det är Sonneland i kommunen San Bartolome De Tirajana närmare bestämt Maspalomas som jag inte har lyckats hitta koordinater. I databasen finns det 6 restauranger i Sonneland så jag låter Sonneland ligga kvar trots att jag inte har koordinater.



Med vissa andra städer/byar som jag inte hittade koordinater för som bara hade en restauranger uppmappad tog jag bort. Satte då restaurangen på kommunen i ställe. Bland alla städer finns det några som kanske bara är en gata eller en strand men det är få. Dessa kommer att sållas bort när besökare påpekar detta.

Inga kommentarer: