tisdag 15 juli 2008

Sommarkontor

Nu har jag skaffat ett nytt kontor. Är just nu på semester, njae, jag kommer lika mycket ändå men bytt miljö i alla fall. Åland igen. Nu var det bara 3-4 veckor sen som jag var har sist. Det brukar vara betydligt längre gap i mellan besöken. Nu känner jag att jag har sinnesro här när jag kan arbeta med Gran Canaria sajten och alla andra olika projekt som Top Media har på gång. I framtiden kommer jag nog vara vinterhalvåret på Gran Canaria och sommarhalvåret här på Åland.

Jo det nya kontoret, gammalt möter nytt är temat. Nedan ser ni också min nya medarbetare. Vi arbetar i skift vi är ett grymt team. Här på vischan närmare bestämt Föglö på Åland finns det faktiskt 3G täckning. Jag vart lovad det när jag köpte mobilmodemet. Givetvis så vart det bara GSM täckning när jag väl testade det men det var faktiskt okej eftersom jag bara programmerar och inte laddar upp eller ner tynga filer. Men sen när jag idag flyttade in i det nya kontoret, som ligger ca 5 meter högre upp så hade jag helt plötsligt 3G. Sjukt nöjd är jag med 1mbit ner och 0.35mbit upp, test med bredbandskollen.se.





Inga kommentarer: