onsdag 16 juli 2008

Nyheter från Gran Canaria

Det är några dagar sen jag startade en blogg som inbart innehåller nyheter från Gran Canaria. Jag vill inte nämna namnet på bloggen eftersom jag inte vill att denna och den bloggen ska sammankopplas. Jag letar efter nyheter från Gran Canaria på spanska för att sen översätta nyheten och sen summera den. Tanken är en nyhet om dagen.

Anledningen är givetvis för att få in riktigt bra länk till sajten. Men jag kommer att vänta ett tag innan jag länkar för att först få Gran Canaria nyhetsbloggen att några månader på nacken. En så länge är den inte ens synlig hos Google. Ska lägga in en länk från någon länkkatalog för att få in den hos Google.

En tillfällighet kanske men alltomgrancanaria.com har dalat lite hos ovan nämda sökmotor. Från plats 140 till 210 på sidor från Sverige och inte alls synlig på resultat från webben. Jag är rätt luttrad när det gäller sådana fall. Oftast studsar de tillbaka snabbt och inte alls för sällan till en bättre position. Den spännande fortsättningen följer.

Inga kommentarer: