måndag 18 augusti 2008

Bli medlem på Gran Canaria

Nu har jag äntligen släppt bli medlem- och recensions-funktionen. Efter flera veckor av utvecklande så gör helt enkelt så att jag struntar i beta-testare. Jag gör funktionen live så att de som hittar till sajten kan börja kommentera. Hittar de nåt fel så kommer de garanterat skrika till. Anledning till att har släppte allt live innan jag känner att allt är perfekt är för att jag läste och blev inspirerad av en bok om webbsajtutveckling. Boken är skriven av webbföretaget 37signals och den säger att man mer eller mindre ska få sajten live så fort som möjligt med minimalt antal funktioner. Här även ändrat utseendet lite grann, vilket jag säkert kommer att göra flera gånger om.

Besökare kan alltså recensera platser på Gran Canaria och ge ett betyg om vad de anser platsen är värd. Platser kan vara en kommun, stad, strand, sevärdhet eller en restaurang. Varje medlem får en egen sida där alla recensioner om platser på Gran Canaria som personen skrivit visas. Ett exempel är givetvis min sida om Gran Canaria.

Som ni ser har jag ändrat lite på utseendet på sajten och även lagt en liten presentation på startsidan om vem som gör grancanaria.nu. Jag hoppas att besökarna för en mer familjär känsla av sajten i och med denna presentation.

Nåt lite tråkigare att positionen för sajten på sökfrasen Gran Canaria är sämre än förut. Den är tillbaka på plats ca 140 på både resultat från hela webben och på resultat från Sverige. Men jag har absolut ingen panik. Ju hårdare arbete desto större tillfredsställelse när målet är nått.

Inga kommentarer: